Wpływ napięć i emocji na funkcjonowanie narządów wewnętrznych – cz. II

Psychika każdego z nas jest ściśle z ciałem połączona. Jeżeli pozostajemy dłuższy czas w stresie zapadamy na choroby psychosomatyczne. Co to oznacza?, że czynniki psychiczne powodują uszkodzenia narządów wewnętrznych, lub ich zmiany. Tak więc nasze choroby są  ściśle powiązane z rodzajem emocji, jakie  przeżywamy.

Węgierski lekarz Franz Aleksander opublikował siedem chorób o podłożu emocjonalnym. Są to ; choroba wrzodowa, nadciśnienie tętnicze, astma, atopowe zapalenie skóry, wrzodziejące zapalenie jelita, nadczynność tarczycy i gościec ( reumatoidalne zapalenie stawów ).

Według medycyny chińskiej emocje mają wpływ na konkretne narządy :

• gniew i złość          osłabia wątrobę i woreczek żółciowy
  • smutek                   osłabia przeponę i płuca
  • strach                     osłabia nerki
  • stres                       osłabia serce i mózg
  • obsesja                   osłabia wątrobę i śledzionę
  • radość                    osłabia serce i jelito cienkie   – jak widać nie tylko negatywne emocje powodują, że chorujemy, bo chociaż radość i uczucie szczęścia to emocje pozytywne, to w nadmiarze mogą spowodować : tachykardię, rozdrażnienie i nerwowość, bezsenność oraz zaburzenia koncentracji.

Dlatego psychoterapia i psychosomatyka jest integralną składową leczenia osteopatycznego. Ciało człowieka jest całością, a nie zbiorem poszczególnych układów anatomicznych, dlatego podjęta terapia powinna łączyć w sobie wiele spójnych elementów.

Artykuł ma charakter informacyjny i nie zastępuje konsultacji medycznej, czy osteopatycznej. Więcej informacji znajdziesz tutaj : https://www.praskaklinikazdrowia.pl/osteopatia/