Metody leczenia

Rehabilitacja pooperacyjna/fizjoterapia pooperacyjna

Prawidłowo przeprowadzony zabieg operacyjny to jedynie początek drogi do uzyskania pełnego zdrowia.

Następnym niezbędnym etapem zawsze jest rehabilitacja. Działania, które rozpoczynają się niezwłocznie po zabiegu mają na celu wprowadzenie odpowiednich zaleceń dotyczących ochrony operowanej części ciała. Rehabilitacja przebiega według indywidualnie dobranego programu, który jest często modyfikowany w zależności od efektów. Inaczej wygląda rehabilitacja po zabiegach na tkankach miękkich, a inaczej po operacjach ortopedycznych. Nasi specjaliści rehabilitacji, fizjoterapii i osteopatii mają duże doświadczenie kliniczne w usprawnianiu pacjentów wcześniej operowanych. Celem zabiegów jest przyspieszenie procesów gojenia i regeneracji tkanek, zapobieganie miejscowym zastojom i przywrócenie ruchomości tkankowej.
Końcowym etapem powrotu do zdrowia jest Trening Medyczny – ćwiczenia mające na celu przywrócenie cech motorycznych pozwalających na powrót do pełnej sprawności.

Fizjoterapia w sporcie/ rehabilitacja sportowa/osteopatia w sporcie

Fizjoterapia sportowa to szerokie spektrum działań, które pomagają wykorzystać w pełni potencjał każdego zawodnika.

Polega na prowadzeniu terapii w jak najbardziej precyzyjny, indywidualnie dobrany sposób, tak aby usprawnić trening, przyśpieszyć regeneracje, wspomóc osiągnięcia sportowe. Przeciążenia w sporcie powodują większość urazów.  Oznacza to, że przez długi czas, wiele tysięcy razy struktura jest poddawana obciążeniu, po którym nie jest w stanie odbudować się w pełni, uszkadzając tkankę. Aby uzyskać najlepszy wynik i szybko wrócić do formy po kontuzji, bądź skutecznie im zapobiegać konieczna jest stała opieka nad zawodnikiem i współpraca fizjoterapeuty z trenerem przygotowania motorycznego. Wszyscy specjaliści mają ten sam cel. Chcą aby zawodnik poprawiał wyniki sportowe oraz aby kontuzje przydarzały się rzadko. Narzędzia jakimi się posługują różnią się od siebie, ale skutecznie się uzupełniają. Oferujemy rehabilitację w stanach ostrych, przewlekłych oraz pooperacyjnych.

Terapia uroginekologiczna – kiedy powinnaś skorzystać z pomocy

Czy zdarza się, że gubisz mocz podczas kaszlu, kichania, śmiechu, a może, gdy biegniesz, lub potkniesz się? Czy stale nosisz wkładki, lub podpaski i masz wrażenie, że czujesz zapach moczu? Tak nie powinno być i nie ma znaczenia jakie ilości moczu gubisz – to objawy wysiłkowego nietrzymania moczu ( WNM ).

Jeśli nic z tym nie zrobisz to wcześniej, czy później problem będzie narastał. Statystycznie problem dotyka co trzecią z nas, ale większość kobiet reaguje za późno. Według statystyk w Polsce dopiero po 7-miu latach od pojawienia się pierwszych zauważalnych objawów kobiety decydują się na leczenie. Tak długie zwlekanie powoduje modyfikację stylu życia. Co to oznacza? – stopniowe ograniczanie picia, zajęć sportowych, lub innych ulubionych rozrywek powiązanych z ruchem np. tańca. Tak więc im wcześniej poszukasz pomocy, tym szybciej i skuteczniej będziemy mogli pomóc.

Jakie inne objawy powinny skłonić Ciebie do wizyty u terapeutki uroginekologicznej?:

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w zakładkach na tej stronie, lub w aktualnościach na naszym fanpage ‘u na FB i Instagramie.

Czym zajmuje się terapeutka uroginekologiczna?

Jak przebiega wizyta u terapeutki uroginekologicznej?

Czas pierwszej wizyty 45 min.
Kolejnej 30 – 45 min.

• wywiad dotyczący historii położniczej, ewentualnych chorób i ich dotychczasowego leczenia – okazana dokumentacja leczenia będzie bardzo pomocna,
  • badanie funkcjonalne z oceną postawy, struktur kostnych i tkanek miękkich,
  • ocena poprawnego oddychania i mechanizmów kompensacyjnych,
  • ocena stanu tkanek pochwy i krocza,
  • ocena stanu mięśni dna miednicy – możliwe badanie palpacyjne,  diagnostyka obrazowa sEMG ( powierzchniowa elektromiografia ), lub EMG-biofeedback ,
  • róznicowanie napięcia mięśniowego,
  • badanie Usg ( dostępne niebawem ),
  • ocena blizn brzucha, lub poporodowych,
  • ocena rozejścia mięśnia prostego brzucha ( DRA ),
  • porada dotycząca korekcji zachowań mikcyjnych i defekacji
  • nauka koordynacji oddechu z ruchem
  • nauka poprawnego napinania i rozluźniania mięśni dna miednicy
  • dobór optymalnych ćwiczeń mięśni dna miednicy dostosowanych do możliwości pacjentki,
  • terapia rozejścia mięśnia prostego brzucha,
  • kinesiotaping
  • zalecenia dotyczące możliwej aktywności fizycznej,
  • terapia blizn,

Co to jest sEMG - elektromiografia powierzchniowa i dlaczego się ją wykonuje?

Badanie sEMG –  ( elektromiografia powierzchniowa  ) w obszarze mięśni i nerwów dna miednicy i w jaki celu się je wykonuje
Badanie umożliwia obiektywną ocenę napięcia mięśni oraz stan unerwienia w obszarze miednicy.
Pozwala zbadać czy mięśnie dna miednicy reagują właściwie w sytuacjach stresu i czy rozluźniają się prawidło. Wskazaniem do badania EMG są wszystkie zaburzenia mięśni i nerwów bez względu na ich przyczynę.

EMG-biofeetback – zaawansowany trening mięśni dna miednicy ułatwiający naukę ich poprawnej aktywacji. Pacjentka obserwuje aktywność swoich mięśni na ekranie monitora, co znacznie ułatwia i przyspiesza naukę ćwiczeń.

Terapia stymulowana – elektrostymulacja mięśni dna miednicy ma na celu ich wzmocnienie, w przypadkach znacznego osłabienie mięśni, lub ich odnerwienia. Przyspiesza i skraca terapię. Z uwagi na znikomą ilość przeciwwskazań jest wygodną alternatywą, lub cennym uzupełnieniem terapii.

Akupunktura – suche igłowanie

Co to jest akupunktura?

To metoda wspomagająca procesy samoleczenia organizmu, redukuje, bądź likwiduje ból oraz poprawia funkcję zajętych obszarów ciała.

Jak to działa?

W wyniku wielu badań wyróżniono 3 sposoby oddziaływania akupunktury w procesie leczenia.

Pierwszy – to wpływ lokalny poprzez naczynia krwionośne. Rozszerzenie naczyń sprawia, ze zmienia się ich średnica i przepuszczalność w nakłuwanej okolicy.

Drugi – to oparta na odruchach nerwowych reakcja segmentowa., która zachodzi w obrębie tkanek należących do tego samego, lub sąsiedniego metameru ciała.

Trzeci – to stymulacja organizmu do produkcji własnych endogennych opioidów – endorfin.  Blokują one ścieżki przekazywania informacji bólowej z ciała do mózgu zmniejszając, lub likwidując  ból.

Oprócz działania przeciwbólowego akupunktura redukuje procesy zapalne oraz wzmacnia zdolności regeneracyjne organizmu.

Czy są skutki uboczne?

To bezpieczna metoda terapii, jednak może powodować przejściowy dyskomfort ;

–  minimalne krwawieniu, lub mały zasinienie

– krótkotrwałe zaostrzenie symptomów ( mniej niż 3% przypadków )

– nieznaczny ból podczas nakłucia ( 1 – 3 % przypadków )

– senność, zawroty głowy, nudności ( 0,3 – 3 % przypadków )

Stosowanie bardzo cienkich, jednorazowych, sterylnych igieł eliminuje ból oraz ryzyko infekcji.

Czy to boli?

Nieznaczny ból jest odczuwany niezwykle rzadko, natomiast odczucia pacjentów podczas zabiegu są bardzo różne. Oprócz dyskomfortu w czasie wprowadzania igły niektórzy pacjenci zgłaszają odczucie mrowienia/drętwienia, lub ciężkości wzdłuż przebiegu meridian.

Przeciwskazania.

Zabieg jest bezpieczny i brak jest bezwzględnych przeciwwskazań do jego wykonania. Wśród przeciwwskazań względnych można wymienić; niepoczytalność pacjenta, chorobę nowotworową, zmiany skórne w miejscu aplikacji igieł, uczulenia na metale ( składowe igły ).

Bóle mięśniowo-stawowe

Jesteś po urazie i masz problem ze zginaniem łokcia lub kolana? Skarżysz się na bóle karku, albo określasz swój przypadek jako ból reumatyczny?

Twoje leczenie nie musi trwać miesiącami. Jeśli zostaniesz dokładnie zdiagnozowany, a przy terapii uwzględni się nie tylko kości i mięśnie, ale również narządy wewnętrzne, naczynia i nerwy, to Twój powrót do zdrowia przebiegnie dużo szybciej. Przy pomocy odpowiednio dobranych technik manualnych terapeuta uwolni miejscowe napięcia, powodując lepszy przepływ krwi i limfy, co zmniejszy ból i przyspieszy regenerację tkanek. Twoje ciało odzyska dawne funkcje.

Bóle kręgosłupa

Ponad 80% osób przynajmniej raz w życiu cierpiało na bóle kręgosłupa. Jest to jedna z dolegliwości, która ze względu na siedzący tryb pracy będzie pojawiać się coraz częściej.

Niezwykle ważne jest prawidłowe zdiagnozowanie pacjenta, które pozwoli na szybkie leczenie i uniknięcie późniejszych komplikacji. Josef Pilates mówił, że masz tyle lat ile lat ma twój kręgosłup. Jeśli o niego nie dbasz, np sięgasz po tabletkę przeciwbólową i czekasz aż ból minie, to w perspektywie lat pracujesz co najmniej na zmianę sylwetki (np garb) i wynikające z niej problemy. W najgorszym przypadku możliwe, że konieczna będzie interwencja chirurgiczna.

W naszych gabinetach dysponujemy szerokim wachlarzem terapii, których celem jest nie tylko wyleczenie Ciebie, ale również zapobieganie  nawrotom dolegliwości. Kontynuacją leczenia osteopatycznego, lub fizjoterapeutycznego jest spersonalizowany trening medyczny, indywidualnie dobrane ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu.

Rwa kulszowa

Rwa kulszowa to jedna z najczęstszych dolegliwości z jakimi zgłaszają się pacjenci.

Kiedy pojawia się nagły niespodziewany ból dający uczucie kłucia i pieczenia w plecach, a następnie przesuwa się wzdłuż pośladka na tył uda (czasem dochodząc aż do łydki lub stopy), to najprawdopodobniej również Ciebie dotyczy ten problem. Wbrew pozorom przyczyn rwy kulszowej może być wiele: zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa, dyskopatia, nieprawidłowe ustawienie miednicy. Bardzo ważne jest, żeby problemowi przyjrzał się fizjoterapeuta, który rozpozna przyczynę i poprowadzi terapię. Możliwe, że twój ból pochodzi z napięcia mięśnia gruszkowatego (położony jest pod mięśniami pośladkowymi) i tylko imituje problem kręgosłupa. Trafna diagnoza naszych specjalistów pozwoli Ci, szybko wrócić do zdrowia.