Jak nie chorować. I jak wyjść z choroby

mgr Halina Owczarek

naturoterapia
masaż

Chcesz być zdrowym? – zadbaj o swój stan fizyczny, umysłowy, psychiczny i duchowy:

• Ćwicz swe ciało,
  • rozwijaj swój umysł i zainteresowania,
  • kochaj siebie i ludzi i miej czyste sumienie – niezależnie od wieku. Porada prosta i zrozumiała. Ale jakże trudna w zastosowaniu.

Gdy zaczynamy chorować, nie podejrzewamy, że na długo przed chorobą, zaniedbaliśmy się. Stres, zmęczenie w pracy, frustracje, nadmiar obowiązków, brak odpoczynku i spokoju, również nasze lenistwo, wszystko to nadszarpnęło nasze zdrowie. Potrzebujemy pomocy. Jak tego dokonać? Łyknąć pigułkę i czekać aż zadziała?

Zadziała. Zlikwiduje objawy. Każdy z nas zna lub przynajmniej słyszał o leczeniu objawowym. Objawy zniknęły, a nasza świadomość, mówiąca, że coś z naszym zdrowiem jest nie tak, została uśpiona. A przyczyna niedomagania nadal nie wyjawiona. Proces trwa. Leczenie objawowe jest jak malowanie fasady domu bez przeprowadzenia gruntownego remontu. Od czasu do czasu można tak postąpić, ale na dłuższą metę prowadzi to do zatuszowania poważnych uszkodzeń, a w naszym przypadku do, na przykład, chorób przewlekłych. I na dzień dzisiejszy werdykt oficjalnej medycyny w sprawie chorób przewlekłych brzmi: nie można je wyleczyć, tylko wyeliminować objawy. I to jest prawda. Leki chemiczne nie są w stanie odbudować naszego organizmu, zregenerować go. Tu potrzebne jest podejście holistyczne, czyli całościowe. Zacząć należy od zmian nawyków żywnościowych i stylu życia oraz „zresetowania” organizmu poprzez oczyszczenie go z nadmiaru toksyn i produktów przemiany materii, które organizm już nie może sam wydalić, kumulując ich w naszych tkankach. No i jak to zrobić? Przecież nasz organizm – to nie komplet wymiennych organów, które można pojedynczo naprawiać. Naprawiać trzeba cały organizm.

Ale jak ?

Dostrajając go jak kamerton dostraja instrumenty muzyczne.

W takim dostrajaniu pomocni są terapeuci. W czym pomoże Ci terapeuta?

1. Zwróci uwagę na całokształt czynników wpływających na stan twojego zdrowia.
  2. Razem z tobą poszuka prawdziwą przyczynę niedomagania i zaproponuje skuteczną terapię.
  3. Zaproponuje konkretne rozwiązania by nie dopuścić do nawrotu dolegliwości.
  4. Przejmiesz od terapeuty pewną terapię, którą będziesz mógł stosować sam jak również przekażesz innym promując powrót do naturalnych metod leczenia.

Terapeuci potrzebni są nam w odbudowaniu funkcji samoregulacji naszego organizmu, uczą nas jak słuchać swój organizm i jak reagować na sygnały, które do nas wysyła, jakie kroki podjąć by nie dopuścić do chorób przewlekłych, a jeśli już są, to jak odbudować organizm na tyle, by sam podjął się funkcji naprawczej naszej przewlekłej choroby. A my wzbogaceni wiedzą i umiejętnościami terapii naturalnych będziemy cieszyć się życiem w pełnym zdrowiu.