Jak wygląda pierwsza wizyta?

Wywiad

Każda pierwsza wizyta osteopatyczna rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu. Obejmuje on nie tylko bezpośrednie przyczyny konsultacji, ale także wcześniejsze leczenie, objawy towarzyszące, inne choroby współistniejące, urazy, kontuzje i wykonane w przeszłości operacje. Wywiad może obejmować szereg pytań pozornie niezwiązanych z głównym problemem, ale wynika to z całościowego podejścia do pacjenta. Dlatego też ważne jest, aby przekazać osteopacie wszystkie informacje związane z naszym zdrowiem, trybem życia oraz stanem fizycznym i psychicznym, bez wcześniejszej samodzielnej selekcji. Pełniejszy wywiad pomoże szybciej odnaleźć główną przyczynę problemu i przejść do właściwego leczenia.

Badanie

Badanie manualne przeprowadzane przez osteopatę obejmuje przede wszystkim ocenę napięć, ocenę ruchomości oraz testy kliniczne, które pozwalają określić przyczyny dolegliwości. Na ich podstawie osteopata może zalecić dodatkowe konsultacje lub leczenie u lekarza specjalisty albo zrobienie dodatkowych badań, np. USG, RTG, rezonans magnetyczny, itp.

Leczenie

Leczenie osteopatyczne opiera się na delikatnej pracy manualnej, mającej na celu poprawę ruchomości, redukcję napięć, a także poprawę przepływu płynów tkankowych. W zależności od problemu, proces leczenia może skończyć się na jednej lub kilku wizytach, a niekiedy może wymagać cyklicznych, regularnych spotkań. Osteopata może przekazać dodatkowe wytyczne co do ćwiczeń, diety (lub zalecić konsultację dietetyczną), a także zalecić zmiany codziennych nawyków ruchowych.

Jak się przygotować?

Na pierwszą wizytę u osteopaty należy zabrać ze sobą ostatnie badanie obrazowe (rezonans magnetyczny, RTG, USG) oraz inne badania dotyczące problemu z którym się Państwo zmagają. Na czas badania pacjent będzie poproszony o rozebranie się i pozostanie w bieliźnie. Warto założyć taką, w której czujemy się komfortowo. Na miejscu można swobodnie przebrać się w wygodny strój.

Jak przebiega wizyta uroginekologiczna?

Czas pierwszej wizyty 60 min.

Kolejnej 30 – 45 min.

• wywiad dotyczący historii położniczej, ewentualnych chorób i ich dotychczasowego leczenia – okazana dokumentacja leczenia będzie bardzo pomocna,
  • badanie funkcjonalne z oceną postawy, struktur kostnych i tkanek miękkich,
  • ocena poprawnego oddychania i mechanizmów kompensacyjnych,